poniedziałek, 7 czerwca 2021

Śniadanie afgańskie i obiad afgański


Składniki:  
- 2 pomidory, cebula, jajka, ziemniaki, przecier pomidorowy, pietruszka + pierś z kurczaka

 

 Kroimy ziemniaki 🥔🥔🥔 (u mnie 3 duże ziemniaki) w kostkę i pieczemy na rozgrzanym oleju rzepakowym (oleju nie za dużo). 

Jak tylko ziemniaki się lekko przyrumienią, dodajemy całą cebulę pokrojoną w drobną kostkę.

Patelnię przykrywamy pokrywką i kroimy 3 pomidory 🍅🍅🍅 (wcześniej warto obrać je ze skórki), dodajemy do całości i dalej pieczemy.

Wszystko solimy i pieprzymy 

Dodajemy 1,5 łyżki przecieru, gotujemy na średnim ogniu. Można dodać trochę wody, jednak ja dodałam zamiast wody trochę soku pomidorowego.

Ziemniaki już są mięciutkie, więc dodajemy na samą górę jajka 🌞



Jeszcze tylko 5 minut pieczemy całość pod pokrywką i solimy jajka.
Wszystko posypujemy pietruszką.
 W tej chwili mamy gotowe śniadanie afgańskie👌

Ja jednak chciałam ugotować obiad, więc w tym samym czasie piekłam pierś z kurczaka: pokrojona w kostkę pierś smażyła się na wcześniej lekko podpieczonej cebulce, dodałam liść laurowy, ziele angielskie 3 kulki, trochę suszonego koperku, ząbek czosnku, papryka słodka, ciut ostrej, pieprz, sól, dodajemy to co kto lubi😋 Takie danie z pieczonymi ziemniakami bardzo chętnie popijamy sobie pyszną i zdrową kiszką☘️

Obiad gotowy🥳


Smacznego🌴🌞🌴



31 komentarzy:

  1. Myślę, że takie śniadanie by mi zasmakowało. Pysznie wygląda.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zupełnie inne śniadanie niż te do których jesteśmy przyzwyczajeni, warto zmieniać przyzwyczajenia😊

      Usuń
  2. Wygląda super, chętnie takie zrobię, ale bez ziemniaków, może zamiast nich usmażę cukinię:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam teraz bardzo dużo przepisów z cukinią w roli głównej 😊

      Usuń
  3. Oj to musi być pyszne! Ciekawy przepis muszę go spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Proste składniki i wszystkie mam w domu. Danie na każdą porę dnia. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie takie przepisy najbardziej lubię ❤️☘️💓

      Usuń
  5. Bardzo smaczna propozycja :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo fajnie jest poznawać nowe smaki i otwierać się na nowości :-) Zdjęcia fenomanalne - idealna reklama tej potrawy. Uściski! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdjęcia zawsze robię na szybko, ale cieszę się, że je chwalisz😘❤️💓

      Usuń
  7. Ale to pysznie wygląda 😍
    Fajnie jest tak czasami, urozmaicić menu śniadaniowe i pokombinować ☺
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda smakowicie a przepis bardzo prosty. Chętnie spróbuję <3

    OdpowiedzUsuń
  9. Lubię takie eksperymenty smakowe :) Zrobię zrzut ekranu ku pamięci i spróbuję jutro na śniadanie.
    Pozdrowionka :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Śniadania jem zdecydowanie lżejsze, ale pomysł na obiad już mogłabym wykorzystać

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne, to danie można modyfikować ❤️❤️💓

      Usuń
  11. o kurcze! to wygląda naprawdę pysznie! taka szakszuka ale z ziemniakami :) super!

    OdpowiedzUsuń
  12. O, w pierwszym momencie myślałam, że szakszuka, a tu coś innego :D Muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Dość zaskakujące dla mnie, bo kuchnia afgańska to dla mnie zupełnie obcy temat. Ale wygląda przepysznie.

    OdpowiedzUsuń

Odpiszę i chętnie coś napiszę na Twoim blogu :-)

PitaPata - Personal picturePitaPata Dog tickers