czwartek, 12 lutego 2015

Kodeks inteligentnego dziecka



,,Są pewne symptomy, które powinny rodzicom pomóc w rozpoznawaniu zdolności naszych dzieci. Należą do nich:
1. Korzystanie z zabawek i innych przedmiotów w sposób nieszablonowy, odbiegający od ich przeznaczenia. Potrzeba tworzenia zabawek według własnego pomysłu. Na przykład kopiowanie ilustracji i dorysowywanie na niej elementów ,,po swojemu''.

Ania zawsze robiła wszystko po swojemu i uwielbia tworzyć i wymyślać własne zabawki!

,,Zadawanie nietypowych, trudnych, dziwacznych pytań, także o sprawy egzystencjalne (śmierć, sens życia, narodziny a także dociekanie jak działają urządzenia z najbliższego otoczenia dziecka w tym drukarka, kamera, aparat fotograficzny itp.''

Wszystko rozkręcamy i sprawdzamy jak działa.

,,Wyższy niż u rówieśników, bardziej wysublimowany rodzaj poczucia humoru.''

To po mnie ;-)
Uczę ją jeszcze śmiania się z samego siebie.

,,Przyszli wielcy ludzie wybierają dziwne pory na ćwiczenia lub tworzenie. Gdy mają wenę, mogą robić coś godzinami, nie czując zmęczenia. Już jako małe dzieci czasem chcą rysować przed śniadaniem.''

Ania może rysować całą NOC!
Aż do śniadania!

,,Dzieci utalentowane długo mają kłopot z odpowiadaniem na pytania kim chcą zostać.
Nie interesują ich zawody lekarza, nauczyciela czy strażaka. One czują, że tego nie chcą robić, a jeszcze nie wiedzą, co chcą.''

- Nie dyktujcie mi kim mam być! Sama kiedyś zadecyduję! (Ania)

,,Dzieci o ponadprzeciętnej wrażliwości nie znoszą METEK NA UBRANIACH i kategorycznie żądają ich usuwania. Nic nie może ich drapać ani uwierać. Są bardzo wrażliwe nie tylko psychicznie, ale też fizycznie.''

I tu się bardzo ucieszyłam!
Dzienne zrzędzenie Ani: skarpetki za ciasne, metka źle obcięta, bluzka za ciasna lub za długa, buty za luźne lub za ciasne, majtki mają szwy i drapią, skarpety cisną w mały palec i są za DUŻE!

,,Dzieci zdolne nie lubią nudy, szybko się uczą i nie lubią rutynowego powtarzania czynności.
Dlatego trzeba im nieustannie komplikować, zmieniać, wzbogacać zadania.''

Dokładnie tak samo, Ania nie lubi nudy  ;-)

,,Gdy Twoje dziecko wykona słabą pracę plastyczną i ją zniszczy - spróbuj ją poskładać i zrobić jej kopię. Taka odrzucona, podarta praca powinna się znaleźć w ARCHIWUM DOMOWYM, jako dowód na to, że każdy zdolny człowiek miewa poważne kryzysy i często jest niezadowolony ze swojej pracy.''

,,Warto też zrobić dziecku ZDJĘCIA podczas jego zmagań twórczych, a zwłaszcza w ciężkich emocjonalnie chwilach.
Zrobić, przesłać na drukarkę i jak najszybciej wydrukować. Takie działanie ma dwa cele; po pierwsze wysyłamy dziecku jasny sygnał, że akceptujemy wszystkie jego emocje, a po drugie, że złość, zniechęcenie, irytacja czy wściekłość, a nie tylko euforia i odczuwanie natchnienia, należą do palety odczuć każdego człowieka myślącego nieszablonowo.''


ROBIĘ ZDJĘCIA I UWIECZNIAM CIĘŻKIE i przyjemne ZMAGANIA TWÓRCZE MOJEJ ANI, podczas wykonywania prac plastycznych i nie tylko  ;-)



6 komentarzy:

  1. Zapomniałam dopisać jeszcze, że nasze archiwum domowe to nasz blog.
    TEN blog ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. ,,Nawyk archiwizacji swoich dokonań— zadbaj aby dziecko miało odruch fotografowania swoich rzeźb z pasku, układających się w konkretny wzór śladów stóp , swoich wierszy, napisów, instalacji i laurek – nie dasz rady zgromadzić całego dorobu dziecka, ale wdrażaj je do tego, żeby za pomocą aparatu fotograficznego i drukarki archiwizowało każdy przejaw ważnych dla niego działań. Da mu to ogromne poczucie mocy i przekona, że powinno samo siebie traktować jak artystę.''
    Warto przeczytać cały wpis.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzień dobry,
    bardzo oryginalne miejsce, napewno chętnie odwiedze Cię tutaj nie raz, bardzo ciekawie piszesz twojego bloga - jest naprawdę bardzo dobry
    Pozdrawiam
    Tosia

    OdpowiedzUsuń
  4. Gratulujemy zapisków,
    Świetne posty ,bardzo ciekawe ;)
    Aga

    OdpowiedzUsuń

Odpiszę i chętnie coś napiszę na Twoim blogu :-)

PitaPata - Personal picturePitaPata Dog tickers