środa, 17 sierpnia 2016

Czy to jest czeremcha zwyczajna, pospolita, amerykańska? Czy to jest borowik szlachetny?


 U nas na działce rosną maślaki i już nie możemy się doczekać kolejnego grzybobrania :)

Te okazy pierwszy raz zobaczyłam dzisiaj i rosły sobie pod płotem.
Duże, ciężkie i przy podlizaniu słodkie, przypominają borowika szlachetnego.
Nie mają blaszek i bardzo pachną.
Na razie boję się próbować bo na grzybach się nie znam :(
Kilka mniejszych grzybków rośnie obok.



Kolejną ciekawostką, którą znalazłam w odległej części działki jest (tak mi się wydaje) czeremcha pospolita.


Owoce mają lekko cierpki, słodkawy smak i dużą pestkę.
Kilka zjadłam i jeszcze żyję :) 
(pestki wyplute - trujące!)


Z owoców czeremchy można zrobić zdrowy sok. 
Nie mam jednak pewności, czy tak dobry jak z owoców dzikiego bzu.


Jeśli ktoś jest pewny czeremchy lub borowika to podpowiedź w tej sprawie będzie dla nas bardzo cenna :)


W tym roku mamy szczęście do grzybów :)



15.15.2017
Uzupełnienie co do czeremchy tutaj :)
Już wiem na sto procent, że to czeremcha zwyczajna ale nie do końca taka zwyczajna bo.... bardzo pyszna.
Najbardziej smakuje nam sok z wodą, latem sok jest bardzo orzeźwiający i przypomina w smaku trochę wiśnię.
Sok jest bardzo dobry i zdrowy, dodaję trochę ciemnego cukru i robię go w sokowniku.
Polecam ;)





4 komentarze:

  1. Borowik tak, czeremcha raczej też. Sonia.

    OdpowiedzUsuń
  2. Czeremcha to już wiem na 100 proc., że tak, ale co do grzyba to komuś pokazać muszę :)
    :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tylko owoce czeremchy rosną w gronach przypominających porzeczki lub winogrona.
    To czeremcha amerykańska :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo dziękuję :)
    Dostałam też potwierdzenie mailem, że to czeremcha jest :)

    OdpowiedzUsuń

Odpiszę i chętnie coś napiszę na Twoim blogu :-)

PitaPata - Personal picturePitaPata Dog tickers