niedziela, 2 maja 2021

Przepis na ciasteczka maślane i stare zdjęcia lalek

Ciastkowe skrzaty wycinały Ania i Martynka

0,5 kg mąki
150g cukru pudru (można zamienić na coś zdrowszego)
cukier waniliowy
2 żółtka
300 g masła (miękkie)
marmolada owocowa lub różana

Wszystkie składniki ugniatamy w dużą kulę i wkładamy na pół godziny do lodówki. Schłodzone ciasto delikatnie wałkujemy na cienki placek. I tutaj rozpoczyna się to co dzieci lubią najbardziej😊... wycinamy z ciasta różne kształty. Pomogą nam w tym ciekawe foremki lub zwykły kieliszek i gruba słomka. Ja swoje okrągłe ciasteczka wycięłam kieliszkiem, a sam środek ciastka wykroiłam bardzo grubą słomką. Trzeba pamiętać żeby spodnie ciastko było całe, bez środkowego otworu, to ciastko smarujemy marmoladą😋
Ciasteczka pieczemy na złocisty kolor i ozdabiamy je.
Piec w temp. 180°C, około 15 - 18 minut.



Znalazłam dwa stare zdjęcia lalek Ani. Ania miała wtedy 5, 6 lat. Sama robiła te zdjęcia i przygotowywała lalki do sesji zdjęciowej.





39 komentarzy:

  1. Uwielbiam takie maślane ciasteczka. Mniam, mniam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ślinka cieknie a co do lalek, sama kiedy byłam mała miałam podobną ilość, uwielbiałam się bawić takimi malutkimi laleczkami, nie do końca jednak przepadałam za takimi dużymi lalkami, którymi wiele dziewczynek bawiło się w mamy :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja kiedyś uwielbiałam i malutkie lalki i duże bobasy. Moja Ania znowu bobasami się aż tak nie bawiła, a miała kilka. Każdy człek jest inny😊 i tyle dobrze❤️💓🌞

      Usuń
  3. Uwielbiam ciasteczka maślane.
    Fajna gromadka tych lalek.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Niezłą kolekcja. Szkoda tylko, że modelki nie mogą częstować się ciasteczkami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A może w nocy, jak nikt nie widzi to podkradają okruszki😊❤️💓

      Usuń
  5. Fajna kolekcja lalek:)
    Uwielbiam takie ciasteczka, czasem piekę podobne, ale z masłem orzechowym:)

    OdpowiedzUsuń
  6. U nas królują dzidziusie u 5-latki, tez miały sesję :)
    Ciasteczka super!

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyglądają smakowicie :-) Mniam, mniam. Jaki duży zestaw laluszątek ;-0 Wszystkie szczęśliwe, że dostąpiły możliwości zaistnienia jako modele i modelki ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jest ich jeszcze więcej bo to jest stare zdjęcie 😊💓

      Usuń
  8. ja bym je podkradła wszystkie i zjadła;D

    OdpowiedzUsuń
  9. Zjadłabym takie ciasteczka, sporo tych lalek, więcej niż ja miałam jak byłam mała;)

    OdpowiedzUsuń
  10. To nie wszystkie, stare zdjęcie 😊💓

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciasteczka pyszne. Kolekcja lalek pokaźna :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mniam. Zjadłabym takie ciasteczko :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Super ciasteczka. Spora ta kolekcja.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Stara kolekcja, czas na nowe zdjęcia 💓❤️

      Usuń
  14. Fajna ta kolekcja lalek - przypomina mi o mojej kolekcji zabawek ,z Kinder Niespodzianek; zbierałam je gdy byłam w tym samym wieku co Ania gdy robiła te zdjęcia 😊
    Ciasteczka wyglądają przepysznie 😍
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też kiedyś Ania zbierała niespodzianki z Kinder, potem służyły jako pionki do gier planszowych❤️💓

      Usuń
  15. Uwielbiam ciasteczka maślane- zapisuję sobie przepis :) Mojej córce spodobały się zdjęcia lalek :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Piękna kolekcja lalek :) ciasteczka bardzo fajne do kawy lub herbaty :)

    OdpowiedzUsuń
  17. pościel dla dzieci
    Pamiętam takie lalki z czasów dzieciństwa! :) Ale wróciły wspomnienia związane z zabawą lalkami Barbie

    OdpowiedzUsuń
  18. Uwielbiam takie ciasteczka:D Mam nawet takie teraz do herbatki tylko, że kupcze 😁😁

    OdpowiedzUsuń
  19. oh wcinałabym takie ciasteczka aż by mi się uszy trzęsły :D

    OdpowiedzUsuń
  20. Moje ulubione domowe ciasteczka maślane :)
    Mała miała niezłą kolekcję lalek barbie.

    OdpowiedzUsuń

Odpiszę i chętnie coś napiszę na Twoim blogu :-)

PitaPata - Personal picturePitaPata Dog tickers