niedziela, 6 stycznia 2013

Nasz Układ Słoneczny i Ufoludki :)







Planety i ufoludki zrobiłyśmy z plasteliny i ozdobiłyśmy cekinami i brokatem.

Tekturowe kółko (na którym zaznaczyłam planety) malowała i dziurkowała Ania.
W plastelinowe planety wkręciłyśmy bardzo cieniutką żyłkę, której drugi koniec przywiązałam do tektury.




Na zdjęciu widać planetę Jowisz z Wielką Czerwoną Plamą, która jest układem burzowym, antycyklonem. Średnica antycyklonu jest większa od średnicy Ziemi.

Planetę Wenus zrobiłyśmy z białej plasteliny. Duża jasność planety na niebie jest skutkiem istnienia powłoki otulających ją chmur, które odbijają ok. 75% padającego na nie światła słonecznego.

Kolory i wielkość planet przez nas zrobionych, nie są przypadkowe.
Poczytałyśmy trochę książek o planetach, a teraz zapraszamy na wspólny seans filmowy :)

Bardzo prosimy o ciekawe linki do filmów lub bajek o kosmosie :)




9 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że się komuś to nasze cudo podoba :)

      Usuń
  2. No i te Ufoludki w połączeniu z bardzo naukowymi modelami-cudne:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ładne ;)
    Dzisiaj oglądałam z dzieckiem filmiki z paru linków ;))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Postaram się, żeby tych linków było więcej :)

      Usuń
  4. Akinajka fajne kolorowe stworki ;)
    Dużo filmów o kosmosie oglądaliśmy w n. Nagrywałam na dekoderze, a później Młodemu puszczałam zamiast bajki. Wszystko zaczęło się od filmu "ostatni lot promu atlantis"

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo, bardzo mi się podoba! Nie dość, że fajne, to edukacyjne i... dekoracyjne! Bomba :)

    OdpowiedzUsuń

Odpiszę i chętnie coś napiszę na Twoim blogu :-)

PitaPata - Personal picturePitaPata Dog tickers